Mjölby kyrka invändigt. Altargången med kyrkbänkar. Till vänster syns predikstolen och längst fram altaret.
Foto: Tommy Hwitfeldt

Mjölby församling

Tätorten Mjölby med Mjölby kyrka och Lundby kapell samt omkring kyrkan i Högby. Gudstjänster och verksamheter hittar du under rubriker i huvudmenyn ovan

Skogsväg med träd som håller på att slå ut runtomkring. En skir grönska.

Gudstjänster söndag 21 april

Fjärde söndagen i påsktiden - Vägen till livet Välkommen att dela gudstjänstens gemenskap med Gud och varandra.

Veta kyrka interiör.

Kalender för församlingarna i pastoratet

Här nedan hittar du kalendern för alla församlingar. Under kalendern finns länkar till respektive församlings egen kalender. Du hittar även kalendern i appen Kyrkguiden som du laddar ner gratis i din mobil.

En gammal kista.

Vägen ut i det okända

"Tankar och toner från Duvemåla. Västra Hargs kyrka 21 april och Mjölby kyrka 5 maj

Våffelcafé i Mjölby församlingshem

Fredagar 9.30-12.00 i Mjölby församlingshem. Här serveras våfflor (som gräddas fram till 11.30). Det smakar gott för både mage och själ eftersom överskottet går till diakonin.

Mässa i irländsk folkton Mjölby kyrka 26 maj

"Guds andedräkt" Mässa i irländsk folkton med Mjölby kyrkokör och instrumentalister. Mjölby kyrka söndag 26 maj kl 17.00

Stadsparken i Mjölby. Blommande buskar och svartån med en fontän.

På gång med kyrkan hela sommaren

Tipspromenad i Mjölby Stadspark varje torsdag kl 10-12. Start 16 maj och avslutas 26 september. OBS ingen tipspromenad 6 juni

Orgelpipor på orgeln i Mjölby kyrka.

Lunchmusik i Mjölby kyrka

Unna dig lite lugn och ro med en stunds musik. Varje tisdag kl 11.45 - 12.15 i Mjölby kyrka. Se program

En man sitter ute i naturen och fotograferar.

Samtycke för för bild, film och ljud

Vi publicerar gärna bild, film och ljudmaterial i våra olika medier och därför behöver vi inhämta samtycke från er

Körer och musik Mjölby

Mjölby församling har flera körer och undrar du över vilken som passar just dig så kontakta någon av församlingens kyrkomusiker.

Någon häller upp kaffe från en blommig termos till någon som håller fram sin kopp.

Vuxen och diakoni Mjölby

För dig som vuxen finns det verksamheter av olika slag

Tre glada unga tjejer står i en kyrka med en altartavla i bakgrunden. En flicka är klädd i lila tröja, en i svart jeansjacka och en i en vit kortärmad tröja.

Konfirmand och Ungdomar i Mjölby

Konfirmander, Unga Ledare och Ungdomsgrupp

Barn som målat sina händer och sträcker fram dessa.

Barn och familj i Mjölby församling

Mötesplatser för barn och familjer i Mjölby församlingshem. Vi håller till på nedervåningen med ingång på gaveln mot Industrigatan.

Kyrka och kyrkogård i Mjölby församling

Kyrkor och kyrkogårdar Mjölby, Lundby kapell och Högby