Foto: Roger Johansson

Fjälkinge församling

Strax öster om Kristianstad i Skåne hittar du vår församling med sju vackra medeltida kyrkor. Välkommen in i den kristna gemenskapen!

Aktuellt

Detta händer i Fjälkinge församling

Gudstjänster, körer, barnverksamhet med mera för kommande vecka finns här.

Församlingsutfärd

Torsdagen 30 maj åker vi på församlingsutfärd

Blommande sköna dalar

- en vårkonsert med kör, flöjt, orgel och piano.

En ung tjej med röda hörlurar knappar in ett nummer på mobiltelefonen.

Kontakta Fjälkinge församling

Välkommen att höra av dig till oss som arbetar i Fjälkinge församling. Här hittar du kontaktuppgifter till alla medarbetare.

Barn- och familj

Om Du tycker det är roligt att vara tillsammans och leka och sjunga och göra saker för andra och med varandra, då tror vi att du har en plats här.

En diakon håller en annans hand i sina händer. Ett stearinljus med kristusmonogram brinner på bordet mellan dem.

Samtal och stöd

Ibland behöver man någon eller några att prata med. Förutom att prata med en av prästerna kan man ansluta till en av våra samtalsgrupper eller varför inte bibelstudiegruppen?

Körverksamhet

Våra tre körer berikar musiklivet i församlingen. Vill du vara med och sjunga i kör?

Närbild på en trave gamla böcker.

Nyhetsbrev

Här ligger vårt senaste nyhetsbrev.

Tänd ett ljus för fred på jorden

Be en bön för fred

På bönewebben kan du tända ett ljus eller be en digital bön för fred.

Öppettider i våra kyrkor

En del av våra kyrkor är öppna dagtid hela året - andra bara på sommarhalvåret.

Klimatneutrala 2030 - gräsklippning

Svenska kyrkan har som mål att vara klimatneutrala 2030 och för att nå dit behöver ett antal områden ses över. Ett första förslag är att minska ner på församlingens gräsytor som klipps samt prova robotgräsklippare på en kyrkogård och installera laddstolpar. De två sistnämnda ligger med som förslag till budgeten 2023.

Kyrkorådet beslutar

att inte klippa gräsytan i den del av församlingens grönområde strax intill Fjälkinge kyrkogård som allmänt kallas ”parken” som en del i vårt påbörjade arbete för att uppnå svenska kyrkans målsättning att vara klimatneutrala 2030.

Behov av barnomsorg?!

Regnbågens förskola, den lilla förskolan med det stora hjärtat.

Välkommen att ställa ert barn i kö hos oss. Det kan du göra här på sidan.

GDPR

Den 25 maj 2018 började GDPR (General Data Protection Regulation) gälla i hela EU. Vi på Svenska kyrkan har granskat vår personuppgiftshantering för att säkerställa att den går i enlighet med de krav som ställs. Din personliga integritet är av högsta prioritet för oss och vi vill att du ska känna dig trygg med hur vi hanterar din personliga information.

Vill du veta mer om hur Svenska kyrkan behandlar dina personuppgifter? Klicka på länken.

Så här behandlar Svenska kyrkan dina personuppgifter.

Våra telefontider på pastorsexpeditionen 044-586 50

Tisdag          09.00-12.00
Onsdag        10.00-12.00
Torsdag        09.00-12.00
Fredag          09.00-12.00

Ett hjärta inristat i en vit stenvägg.

Bli medlem

Fyll i formuläret så skickar vi hem en blankett till din folkbokföringsadress. Det går även bra att kontakta pastorsexpeditionen via telefon eller e-post.