Svenska kyrkan i Falun

I Svenska kyrkan Falun pågår mängder med möten. Det sker i barngrupperna, i kyrkokören, vid en begravning, på en konsert eller i en gudstjänst. Att mötas är att följas åt en bit på livsvägen.

På gång i Svenska kyrkan Falun

Här hittar du aktuella annonser, gudstjänster, konserter och annat som händer just nu i kyrkan nära dig

Påsken 2024

Påsken är kyrkans största helg. Då firar vi att Jesus uppstod och besegrade döden.

Tid för reflektion

FÖRELÄSNINGAR, RETREATER, SAMTALSGRUPPER, PILGRIM

Gemenskapsträffar för alla åldrar

BARNVERKSAMHET, UNGDOM, TRÄFFAR FÖR DAGLEDIGA

Stöd och hjälp

NÅGON ATT PRATA MED, STÖD I SORG, SAMTALSGRUPPER

Musik och kör

Musik har en central plats i Svenska kyrkan och dess gudstjänstliv. Här finns körer för alla åldrar och inriktningar. Här erbjuds även konserter i olika genrer.

Dop, konfirmation, vigsel och begravning

I glädje och sorg finns Svenska kyrkan för dig genom hela livet.

Kyrkogård

I Svenska kyrkan Falun finns 11 kyrkogårdar med nästan 10 000 gravplatser.

Be en bön. Låt hoppet växa.

Till bönewebben

Kyrka och kapell

Falu pastorat, Svenska kyrkan Falun, består av fem församlingar med tillhörande kyrkor: Aspeboda, Falu Kristine, Grycksbo, Stora Kopparbergs, Hosjö och Vika.

Kyrkans Begravningsbyrå i Falun

Omtanke, kvalitet och kompetens i allt som rör begravningar. Svenska kyrkan i Falun driver sedan 2019 Kyrkans begravningsbyrå i Falun. Hos oss får du all hjälp på en och samma plats.

Hyr lokal till konferens, möte, minnesstund eller fest

Här finns stora samlingssalar som rymmer många och samtalsrum för mindre grupper, lämpliga för såväl företaget och föreningen som för det privata sällskapet. Lokalerna finns i centrala Falun, i Aspeboda, Grycksbo, Hosjö och Vika.

Det här bidrar du till som medlem

Mycket av det som händer i Svenska kyrkan är välkänt, som gudstjänster, musik, dop och vigsel. Annat sker mer i det tysta, som socialt arbete bland unga och vuxna, familjerådgivning och stöd i sorgen.

Hur blir man medlem?

Alla som döps inom Svenska kyrkan blir medlemmar automatiskt.

Svenska kyrkan Falun samarbetar med Sensus studieförbund vid
kulturarrangemang, i körverksamhet och vid utbildningstillfällen.