Foto: Ulf Palm

Stora Kopparbergs kyrka

Välkommen till Stora Kopparbergs församling! Stora Kopparbergs kyrka är vår gudstjänstlokal med  församlingshemmet Mariagården i nära anslutning. I Herrhagen finns Annagården med verksamhet. Församlingen ingår i Svenska kyrkan Falun, Falu pastorat. Stora Kopparbergskyrka är öppen mån-fre kl 10-16 för besök och enskild andakt.

Öppettider Stora Kopparbergs kyrka

Kyrkan är öppen för en stilla stund, ljuständning och bön. Välkommen in!

Alla dagar 10.00-16.00

Rullstolsentré finns på kyrkans södra sida.

På gång i Svenska kyrkan Falun

Här hittar du aktuella annonser, gudstjänster, konserter och annat som händer just nu i kyrkan nära dig

Musik och kör

Musik har en central plats i Svenska kyrkan och dess gudstjänstliv. Här finns körer för alla åldrar och inriktningar. Här erbjuds även konserter i olika genrer.

Gemenskapsträffar för alla åldrar

BARNVERKSAMHET, UNGDOM, TRÄFFAR FÖR DAGLEDIGA

Församlingens verksamhet

Vill du veta mer om församlingens verksamhet för barn, unga och vuxna, gudstjänster och konserter? All information om församlingarnas verksamheter har vi samlat på den gemensamma hemsidan www.svenskakyrkan.se/falun

Du kan också följa oss på Facebook https://www.facebook.com/svenskakyrkanfalun/

Kontakt och bokning

Vill du komma i kontakt med oss för bokning av samtal, dop, vigsel eller begravning, ring växeln tel. 023-70 20 00 måndag-fredag 08.00-16.00 eller falu.pastorat@svenskakyrkan.se

Kontaktuppgifter till personal och förtroendevalda hittar du nedan.

Postadress: Svenska kyrkan Falun, Stora Kopparbergs församling, Kristinegatan 11, 791 71 Falun

Besöksadresser: Stora Kopparbergs kyrka: Kyrkogårdsgränd 2, 791 33 Falun

Församlingshemmet Mariagården: Seminariegatan 1, 791 36 Falun

lokaler att hyra

Är du intresserad av att hyra församlingens lokaler för större eller mindre sällskap, möte eller konferens? För mer information klicka här.

Om Stora Kopparbergs kyrka

Stora Kopparbergs kyrka, som är belägen på en ås i norra utkanten av Falu innerstad, är Faluns äldsta byggnad, byggd under 1400-talet.

Gå en virtuell vandring i Svenska kyrka Faluns kyrkor och kapell

Letar du efter rätt kyrka för dop eller vigsel eller vill du studera kyrkorummet närmare? Med panoramabilder kan du enkelt se dig omkring, studera kyrkorummet lite närmare och zooma in detaljer. Klicka på länkarna nedan.

Personal Stora Kopparbergs församling

Församlingsrådet Stora Kopparbergs församling

Församlingsrådet är församlingens styrelse. Det består av förtroendevalda som utses av kyrkofullmäktige på förslag från församlingens medlemmar.