Internationellt arbete - Act Svenska kyrkan

Är du intresserad av att delta i de internationella gruppernas arbete i Falun? Act Svenska kyrkan är en del i den globala gemenskapen av kyrkor och organisationer som vill arbeta för en hållbar, rättvis och mänskligare värld.

Katastrofer världen över

Krig, svält och naturkatastrofer slår sönder människors liv varje dag. Din gåva gör skillnad!

Ge en gåva till katastrofinsatser

I Svenska kyrkan Falun finns en internationell grupp som består av flera grupper som arbetar för att hjälpa andra vid katastrofer, men också vid långsiktigt utvecklingsarbete med s k ”hjälp till självhjälp”.  Hjälp till självhjälp kan t ex vara projekt inom hälsovård, mikrolån och självhjälpsgrupper.

Vill du delta i internationella gruppernas arbete?

Ring eller skriv till

Rebecka Marcström Kehrer

Svenska kyrkan i Falun

Församlingspedagog, Ungdomsteamet, Ungdomsgården Grönan, Falu Kristine församling

Act Svenska kyrkan

Tillsammans med kyrkor, organisationer och tusentals frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor, och agerar snabbt när katastrofen inträffar.

Fairtrade i kyrkan

Varje gång du väljer Fairtrade-märkt bidrar du till att odlare och anställda i länder med utbredd fattigdom kan förbättra sina arbets- och levnadsvillkor. Falu Kristine och Stora Kopparbergs församlingar är diplomerade Kyrka för Fairtrade, säljer varor och engagerar sig för etisk konsumtion.

Be en bön. Låt hoppet växa.

Till bönewebben