Foto: Magnus Selander

Engelbrekts församling lanserar modernt musikutbud med The Modern Sound och ABBA

Nyhet Publicerad Ändrad

Engelbrekts församling är stolta över att meddela lanseringen av sitt första moderna musikutbud genom att välkomna vokalensemblen The Modern Sound till församlingen. The Modern Sound består av tio meriterade sångare som sjunger pop- och soulmusik.

The Modern Sound har en bred repertoar som inkluderar låtar från välkända artister som till exempel ABBA, Stevie Wonder, Laleh, Marie Fredriksson och The Beatles. Målsättningen är att erbjuda musik med hög igenkänningsfaktor och engagemang till en bred publik. The Modern Sound leds av Karin Bäckström, körledare i Engelbrekts församling och tidigare grundare och musikaliskt ansvarig för ABBA The Museum/Choir.

För att markera denna satsning inleder The Modern Sound med en ABBA-konsert den 11 juni kl 17:00 i Engelbrektskyrkan. The Modern Sound möter musikalartisterna Charlotte Strandberg (från Mamma Mia) och Ebba Irestad (En värsting till syster) och i bandet återfinns några av de musiker som kan ABBA:s musik allra bäst i Sverige. Det blir en konsert, inspirerad av filmen och musikalen Mamma Mia, som även här berättas genom sångerna om en klassisk mor-dotter- relation. Biljetter till evenemanget kan köpas på Ticketmaster och redan märks stort intresse.

Församlingens kyrkoherde Annelie Lowén uttrycker sin entusiasm kring vad detta betyder för Engelbrekts församling:

- Vi är så glada över att välkomna The Modern Sound till vår församling och att nu kunna erbjuda en modern och dynamisk musikupplevelse för våra besökare. Vi ser fram emot att utforska hur musiken som utgångspunkt kan vävas samman med vårt kristna budskap och inspirera vid våra gudstjänster.

För mer information och för att köpa biljetter till ABBA-konserten den 11 juni, besök Ticketmaster eller kontakta Engelbrekts församling direkt.

Om ABBA-konserten
11 juni klockan 17:00 i Engelbrektskyrkan
Köp biljetter via Ticketmaster

Medverkande:
The Modern Sound
Charlott Strandberg, sång
Ebba Irestad, sång
Engelbrekts Diskantkör
Engelbrekts Unga Röster
Johan Landqvist , piano
Patrik Lundström, gitarr
Lars Risberg, elbas