Närbild på vita vårblommor.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Dellenbygdens pastorat

Vi söker Kyrkoherde

till Dellenbygdens pastorat i Uppsala stift

Altartavlan från 1764

Målningen föreställer Heliga två konungars tillbedjan med svävande änglar och kolonner.

Följ pastoratet på Facebook

På Facebook kan du följa vad som händer i Dellenbygdens pastorat

En inslagen bukett med tulpaner i olika färger.

Grattis till våra vinnare!

Tack till alla som köpte lotter till förmån för Act Svenska kyrkans fasteinsamling! Här är de vinnande lottnumren. Alla som vunnit kontaktas personligen. 3, 9, 10, 13, 35, 43, 50, 53, 70, 77, 108, 115, 116, 118, 123, 151, 163 och 197.

Dop, konfirmation, vigsel och begravning

Genom alla dagar, både de ljusaste och de mörkaste, följer Guds omsorg oss. I kyrkan kan livets stora och viktiga dagar välsignas.

En skylt med texten Kyrkan är öppen står utanför en öppen dörr.

Öppen kyrka

Bjuråker och Delsbo kyrkor är dagligen öppna för besök, enskild bön, ljuständning, pyssel vid ritbordet samt lek vid Barnens altarskåp i Delsbo. Ta en stund att utforska kyrkorna, titta på olika föremål eller leta kyrkmöss. Välkommen in!

Församlingsbladet

Här kan du läsa våra senaste församlingsblad

Expeditionen

Till expeditionen kan ni vända er och få svar på de frågor ni har om Svenska kyrkan i Dellenbygden. Lokalen är handikappanpassad.

Kyrkogårdsförvaltningen

Hit vänder du dig om du har frågor om gravskötsel, gravsättning, gravar m.m.

Ekonomiska medel

Det finns många som behöver vår hjälp i Dellenbygden.

Dopet – livets första fest

Allt du behöver veta om dopet

Kristi himmelsfärd

På Kristi himmelsfärds dag lämnade Jesus jorden efter den fyrtio dagar långa uppståndelsen. Han lovade att alltid vara närvarande hos oss, men på ett annat sätt. Kristi Himmelsfärds dag firas ofta med gudstjänst ute i naturen.

En bibel ligger uppslagen på ett bladguldsmyckat altare.

Kyrkoårets bibeltexter

Läs bibeltexterna för de olika helgdagarna under kyrkoåret.