Ungdom

I Burlövs församling får allt som tillhör livet plats, tro och tvivel, skratt och gråt. Vi vill vara en plats du kan komma till precis som du är och där vi ger varandra utrymme att växa i tro och som människor.

Ungdomsgruppen
Ungdomsgruppen i Burlövs församling är för alla från 14 år upp till 18 år. Det är gratis att vara med och du väljer själv vilka träffar du vill vara med på. Vi ses varje torsdag mellan kl. 18.00–20.30 och träffen börjar med en enkel gudstjänst i Arlövs kyrka. Därefter går vi till församlingshemmet för att umgås, samtala och fika. Vi bjuder självklart på något att äta. På träffarna pratar vi om allt som känns viktigt och kring olika teman. Vi gör även olika aktiviteter som t.ex. laga mat, baka, skapa, spela pingis och brädspel mm. Vad vi gör på träffarna styrs efter gruppens intressen och önskningar. Självklart går det bra att komma och ”bara vara” eller göra läxor tillsammans. Ingen anmälan krävs!

För dig mellan 18-29 år!

Ge mig en plats där jag kan växa, bli det som jag är tänkt att bli. Gud låt mig alltid vara tydlig, och våga leva helt mitt liv. Psalm 916

Ung Ledare
Är du konfirmerad och skulle vilja vara en ung ledare för församlingens konfirmander eller för barn och unga i andra verksamheter? Då erbjuder vi ledarskapsutbildning och fördjupning i kristen tro. Som ung ledare hjälper du till med olika aktiviteter i församlingens grupper som du planerar tillsammans med ordinarie ledare. En förutsättning för att få vara ledare hos oss är att du är en bra förebild för de du leder och en god representant för Burlövs församling. Att vara ledare i en grupp kan till exempel betyda att du gör praktiska uppgifter som att leda lekar, uppgifter och andakter, plocka fram material eller ordna med fika. Det kan också innebära att du är gudstjänstvärd och hjälper till vid gudstjänster. Ledarutbildningen tillsammans med de praktiska erfarenheter du får är en möjlighet till goda förutsättningar för framtida arbete och du får garanterat positiva upplevelser för livet.

Vill du veta mer? Kontakta församlingspedagog Jakob Tomelius, se nedan.

Låt ingen se ner på dig för att du är ung, utan var en förebild för de troende i allt du säger och gör, i kärlek, tro och renhet. 1 Tim 4:12

Vi tror på alla människors lika värde. Vi gör skillnad.

Bli medlem

Bilder från församlingens resor med Unga Ledare till Taize i Frankrike hösten -19 och sommaren -18.