Konfirmation 2024-2025

Konfirmationstiden är en möjlighet att fundera på vad som är viktigt i livet. Det handlar om dig och ditt liv, om kristen tro och dina tankar om Gud.

Finns Gud? Vem är jag och vem vill jag bli? Finns det ett liv efter döden? Allt detta och mycket mer kommer vi att diskutera och filosofera kring. Vår förhoppning är att du ska få känna gemenskap med andra samt utvecklas andligt och känslomässigt under din tid som konfirmand. Detta sker i en salig blandning av lek, allvar, musik och äventyr!

OBS: Sista anmälningsdag för samtliga grupper är den 20 augusti!

I Burlövs församling kan du välja mellan tre olika grupper:

Söndagskonfa med musik & skapande

Gruppen träffas en söndag i månaden mellan kl. 10-15.

Sommarkonfa

Vårt sommaralternativ!

Tisdagar på Lindhaga

Gruppen träffas i Åkarp i församlingsgården varannan tisdag kl. 17.30-19.30 under terminerna.

Är du intresserad av konfirmation, hör av dig till:
Karolina Tängmark Roos eller till Jakob Tomelius!
Info finns nedan!

Konfirmander tränar på sin predikan inför konfirmationsgudstjänsten.

Konfirmation

Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.