Foto: Nina Björkman

Begravning

Ett sista farväl.

Kontroll av gravstenar

Som arbetsgivare och som huvudman för begravningsverksamheten i Burlöv ansvarar kyrkogårdsförvaltningen för säkerheten på kyrkogårdarna.

För att undvika olyckor då besökare eller personal kan komma till skada så genomför vi nu en kontroll av gravstenarnas säkerhet. De stenar som befunnits osäkra säkras med stolpar och band.

Det kan vara förenat med allvarlig fara att sitta på, klättra på eller luta sig mot eller att försöka rubba gravstenar.

Om en sten blivit nedlagd kommer gravrättsinnehavaren att bli underrättad om detta via brev. I brevet kommer det att finnas information om hur och vilka åtgärder som ska vidtas.

Burlövs kyrkogårdsförvaltning
e-post: burlov.forsamling@svenskakyrkan.sesindy.meijer@svenskakyrkan.seskriv gravstenssäkerhet på ämnesraden i mejlet.

Länsstyrelsens ombud för personer icke tillhöriga Svenska kyrkan, när det gäller begravning, är Jan Holm.

jan.holm@bahnhoff.se

tfn:

Läs om begravningsavgiften här.

Begravningsombud:
Bo Wendt
Allevägen 9
Sedan 2019 förordnad som Begravningsombud i Burlöv.
Telnr: 0705377022.
Mail: bo.wendt@bahnhof.se