Vi söker guider till Bromma kyrka

Tycker du om att tala inför grupp och är intresserad av kyrkor? Just nu söker vi personer som vill medverka ideellt som guider för enskilda, mindre och större grupper i Bromma kyrka.

Bromma kyrka är med sin över 850-åriga historia och medeltida kalkmålningar i Albertus Pictors skola historiskt intressant. För att kunna tillmötesgå fler förfrågningar om visningar av kyrkan utökar vi vårt guideteam. Vi söker dig som på ett engagerande sätt kan visa runt och berätta om kyrkans historia för både större och mindre grupper.

Vi söker dig som:

är utåtriktad

delar Svenska kyrkans värderingar

har förmåga att dela med dig av dina kunskaper

Kan du dessutom flera språk är det positivt.

Mer information och underlag får du av oss under en introduktion.
Anmäl ditt intresse via mejl till nedanstående adress. Berätta gärna kortfattat om dig själv. Vi ser gärna att du även beskriver vilka kunskaper du har som kan vara till fördel i uppgiften som guide.

Välkommen att höra av dig till församlingsassistent Marika Lingmert: marika.lingmert@svenskakyrkan.se