Brommabladet

Vår församlingstidning Brommabladet utkommer 2023 med fyra nummer. Den delas ut till alla som bor i församlingen.

I Brommabladet lyfter vi existentiella frågor och aktuella ämnen i Bromma församling. Du kan också läsa om församlingens verksamhet och medlemmar.

Brommabladet delas ut som samhällsinformation med SDR till alla hushåll i församlingen. I år utkommer Brommabladet med fyra nummer. Du kan läsa tidningen nedanför eller i våra kyrkor och lokaler.

Här kan du ladda ner tidigare nummer.

Brommabladet #3 2023
Brommabladet #3 delas ut till samtliga hushåll i Bromma församling den 27 oktober. Läs om årets Allhelgonafirande i Bromma kyrka och om hur att sy och skapa har en lång och start tradition genom kyrkans syföreningar. Inspireras av textikonstnären Kaffe Fasset som ställer ut på Millesgården! Vi kikar också in i bokskåpet i församlingshuset och tipsar om nya böcker.  Trevlig läsning!

BROMMABLADET #3 2023

Brommabladet #2 2023
Brommabladet #2 delas ut till samtliga hushåll i Bromma församling den 3 juni. Läs om konfirmation i Bromma församling och prästen Antons dagbok från konfaresan till Berlin. Här finns också ett ”Musik i sommarkväll”-program - torsdagskvällskonserterna i Bromma kyrka - och information om vår Sommarkyrka, med mera. Trevlig läsning!

BROMMABLADET #2 2023

Brommabladet #1 2023
Årets första Brommablad delas ut till samtliga hushåll i Bromma församling den 1 april. Läs om påsken i Bromma församling, om dopet och om nytillskottet Alla kan sjunga-kören. Här finns också program över våra konserter i april och maj samt lite annat smått och gott. Framtidens kyrka finns i Bromma. Trevlig läsning!

BROMMABLADET #1 2023

Brommabladet #3 2022
Brommabladet #3 delas ut till samtliga hushåll i Bromma församling den 10 september. Här kan du läsa om de nybyggda lokalerna och om höstens träffar och verksamheter som nu drar igång. Läs också om det viktiga diakonala arbete som utförs i Bromma församling. Framtidens kyrka finns i Bromma! Trevlig läsning!

BROMMABLADET #3 2022

Brommabladet #4 2022
Brommabladet #4 delas ut till samtliga hushåll i Bromma församling den 28 september. Här kan du bland annat läsa om allhelgona i Bromma kyrka, om palliativvårdsjuksköterskan Anita Morling Lundqvists arbete i Bromma med omnejd - och om det livsviktiga i att prata om döden.

BROMMABLADET #4 2022

Brommabladet #5 2022
Brommabladet #5 delas ut till samtliga hushåll i Bromma församling den 19 november. Här kan du läsa om advents- och julfirande i våra kyrkor, om årets utomhusjulkrubba med tema ”En tänkvärd jul”, om adventsstjärnans mysterium - och kanske bli du sugen på att baka efter receptet på saffransbiscotti! Trevlig advent!

BROMMABLADET #5 2022

Utgivningsplan 2023

Påsk 1–2 april

Sommar 3–4 juni

Allhelgona 28–29 oktober

Jul 25–26 november

Brommabladet delas ut av Svensk Direktreklam (SDR). Eventuella justeringar av utgivningsdatum kommuniceras på denna sida.