En faluröd träbyggnad med orange tegeltak. I bakgrunden en klarblå himmel.

Tullinge gård

En grönskande mötesplats i Tullinge som är en omtyckt plats för dopkalas och minnesstunder. Här har vi verksamhet får både äldre och yngre. Ungdomsgrupp, Öppen förskola och körer än några exempel.

Tullinge gård finns på adressen Adler Salvius krok 2, Tullinge. Gården består av fyra hus.

Det första vita huset till vänster kallas Claessonpaviljongen.

Församlingshemmet, kallat Adler Salviuspaviljongen, är nästa hus du möter på Tullinge gård. Huset används till större samlingar och verksamheter. Här finns också möjlighet att boka lokal i samband med dop, begravning eller vigsel.

Mitt emot Adler Salviuspaviljongen ligger Tegnérpaviljongen, som framför allt används till barn- och körverksamhet.

Det fjärde huset heter Kungsstugan. Det används som personalutrymme för kyrkogårdsförvaltningen.

Interiörsbild av den stora salen i Adler Salviuspaviljongen på Tullinge gård
Adler Salviuspaviljongen på Tullinge gård Foto: Daniel Claesson

Hyr eller låna Tullinge gård

I samband med dop, vigsel eller begravning kan ni hyra Tullinge gård, Adler Salviuspaviljongen. Du som är församlingsbo kan dessutom låna lokalen kostnadsfritt. Här kan ni vara upp till 60 personer.

Adler Salviuspaviljongen har ett fullt utrustat kök för varmhållning av mat. Både entré och toalett är tillgänglighetsanpassad. Information för dig som ska hyra Tullinge gård.

Hyr lokalen

Vill du hyra denna lokal för att ha dopfika, minnesstund eller liknande? Ta då kontakt med församlingsexpeditionen.

botkyrka.forsamling@svenskakyrkan.se