Lida idrottskyrka
Foto: Arne Hyckenberg

Lida idrottskyrka

Friluftslivets kyrka! Vackert belägen i en sluttning mot sjön Getaren ligger Lida idrottskyrka som är en efterfrågad plats för dop och vigslar. Altartavlan består av ett stort fönster med utsikt ut över sjöns vattenspegel.

Kyrkan är placerad i Lida friluftsområde, som många botkyrkabor besöker på sin fritid. Inom området finns även ett värdshus.

Fakta om Lida idrottskyrka

Adress Lidavägen 1, Tullinge

Bokningar av dop och vigsel görs till expeditionen 08-530 222 00

Närmaste busshållpats (Lida) ligger cirka 350 meter från kyrkan och trafikeras av SL-buss 721 och 721X.

Dop- och vigseltider på Lida

Kyrkan på Lida är populär att boka för dop och bröllop. Kyrkan är öppen under vår- och sommarmånaderna. Se alla tider för dop. Se lediga tider för vigsel.

Observera att det kan pågå andra evenemang och aktivteter på Lida friluftsområde de dagar som vi har dop- och vigseltider i kyrkan. Evenemangen är inte anordnade av församlingen. Se Lida friluftsområdes webbsida för mer information.

Personal i Tullinge

Det är vi som arbetar i Tullinge kyrka och Lida idrottskyrka.

Prenumerera på nyhetsbrev via e-post

Vill du ha information om kommande gudstjänster, konserter och annan verksamhet i Botkyrka församling? Börja prenumerera på våra nyhetsbrev, helt kostnadsfritt. Då får du e-post med aktuell information om vad som händer i våra kyrkor.