Foto: Magnus Aronson

Körer för vuxna

Det händer något i kroppen när man sjunger tillsammans. En form av friskvård som ger kraft och glädje i vardagen.

Vuxenkörer i Ljusets kyrka

Botkyrka Motettkör

Tisdagar 18.45-21.00
Är en blandad kör hemmahörande i Botkyrka kyrka. Under tiden Botkyrka kyrka renoveras övar kören i Ljusets kyrka. Vi framträder i gudstjänster och konserter i Ljusets kyrka och andra kyrkor i församlingen. Repertoaren är varierad, från medeltid till nutid. Vi jobbar metodiskt med röstens utveckling och planerar en resa till våren. Provsjungning krävs.  För frågor och anmälan, kontakta Elisabeth Haag.

Botkyrka gospel

Onsdagar 17.30-19.15 (jämna veckor)

Vi sjunger känd och svängig gospel på engelska och svenska! Kören har inget inträdesprov, det viktigaste är att du har sångglädje! 3 stämmor: sopran, alt och tenor. Frågor och anmälan till Tobias Helldin via e-post eller 073-960 75 92.

Körer för vuxna i Tullinge kyrka

Tullinge Kammarkör

Måndagar 10.30-12.00
En blandad kör med blandad repertoar som medverkar vid gudstjänster och konserter. Provsjungning krävs. För mer info och anmälan, kontakta Göran Eriksson.

Damkören

Måndagar 19.30-21.00
Vi sjunger en blandad repertoar och medverkar i gudstjänster, konserter och kördagar. Det finns dessutom möjlighet att arbeta med individuell coaching. Viss egen förberedelse inför körövningarna krävs. Sångprov. För mer info och anmälan, kontakta Camilla Helander.

Körer för vuxna i Tumba kyrka

Botkyrka Kammarkör

Måndagar 18.30-22.00
Kammarkören är knuten till Tumba kyrka, där den regelbundet sjunger vid gudstjänster och konserter, ofta tillsammans med inhyrda musiker och solister. Klassisk körrepertoar, men även nyskrivet och genreöverskridande. Körresor och internat förekommer och konserter på andra platser. Körvana och notläsningsförmåga krävs, samt antagningsprov. Löpande antagning. Mer info och anmälan till Karolina Bråkenhielm via e-post.

Tumba Koralkör

Torsdagar 19.00-20.45
Tumba Koralkör sjunger 3-stämmig, kyrklig musik i olika musikstilar, sjunger i gudstjänster och konserter i Tumba kyrka. Öppen körgemenskap för vuxna i alla åldrar. För mer info och anmälan, kontakta Fredrik Roste, 08-530 222 84.

Ängskyrkans vuxenkörer

Ängskören

Onsdagar 19.00-21.00
Ängskören är en blandad kör med blandad repertoar som övar på onsdagar och medverkar i gudstjänster och konserter. Nya medlemmar välkomnas varmt.
För mer information och anmälan, kontakta Elisabeth Haag.