Foto: Eva Axbarr/IKON

För vuxna

Här finns mötesplatser på dagtid och kvällstid - mitt  i veckan och på helgen. Läs mer om Tisdagsträffar, Soppluncher, Filmkvällar, m m. Vi hoppas här finns något för dig!

Filmkvällar

Under höst och vår i Hammenhögs församlingshem

Ett tiotal personer för ett samtal i bänkraderna i en föreläsningssal.

Det goda samtalet

En meningsfull stund tillsammans med andra som också vill lyssna, reflektera och pröva sina funderingar. Inriktningen för samtalen är av existentiell karaktär.

Bilden visar framsidan av 2024 års fastebok. PÅ framsidan finns ett snäckskal och titeln Livets vatten.

Tankar i fastan

Tisdagar under fastan, 13/2- 26/3 i Skillinge kapell 18.30-19.30.

Stick- och handarbetscafé

Skillinge kapellgård.

Kaffebönorna

Ett drop in-café i Kyrkans hus, Gärsnäs, med möjlighet att handarbeta tillsammans.

Soppluncher & Tisdagsträffar 2024

Soppa i Borrby och Gärsnäs - eftermiddagskaffe med smörgåsfika enligt nedanstående schema.

Drop in-café

Församlingshemmet i Borrby varannan torsdag kl. 14 – 16. Trivsam samvaro med fika. Ett samarrangemang tillsammans med med Röda korset & Sensus. Ta gärna med en släkting eller god vän.

Skillinge kapellförening

Ni är alla hjärtligt välkomna många spännande och inspirerande arrangemang som alla äger rum i Skillinge kapell.