Barnkörerna i Adolfsbergs kyrka

I Adolfsbergs kyrka finns 3 olika körer för sångglada barn från 5 år och uppåt. För mer information och anmälan, kontakta Titti Ångman, 019-15 47 85. Barnkörerna har sista körövningen för höstterminen den 5/12: Selma och Jacobina samt 6/12 Caisa. Vårterminen startar igen 16/1 Selma och Jacobina samt 17/1 Caisa.

Barnkörer

Tycker du om att sjunga? Hos oss finns tre olika körer för barn i olika åldrar. Det är begränsat antal deltagare i kören. Hör av dig till Titti Ångman för att ställa ditt barn i kö.

Caisakören, för barn som går i årskurs 3 och uppåt. Vi träffas på onsdagar 16.00–16.45.

Selmakören, för barn 5-6 år. Vi träffas på tisdagar kl 17–17.30.

Foto: Johannes Frandsen

Jacobinakören, för barn som går i årskurs 1 och 2. Vi träffas på tisdagar 17.40–18.20.

Gemensamt för körerna är fokuset på att ta tillvara barnens sångglädje och att främja en naturlig röstutveckling. Vi sjunger allt från popiga låtar till klassisk musik. Tillsammans med musik, sång och dans får barnen uttrycka sin sångglädje.

Är du intresserad eller om du har några övriga funderingar eller frågor kontakta vår körledare Titti Ångman på tel 019 15 47 85 eller titti.angman@svenskakyrkan.se

Foto: Johannes Frandsen

After School i Adolfsbergs kyrka onsdagar kl. 14.30-16.

Skönt eftermiddagshäng för barn i klass 3 och uppåt. Vi käkar mellis och hittar på olika saker tillsammans. Ingen anmälan - bara att dyka upp!

Tre små tjejer hoppar hage utomhus.

Adolfsbergs församling

Adolfsbergs församling ligger i södra Örebro och är en del av Svenska kyrkan i Örebro pastorat. I församlingen finns plats för liv, hopp och tro i gudstjänst och vardag. Här finns utrymme för möten, utmaningar, kraft och växande.

Babycafé med sångsamling, tisdagar i Adolfsbergs kyrka

Välkommen till mötesplatser i lugn och mysig miljö på dagtid för dig med det lilla barnet som är 2-11 månader. Ingen anmälan - bara att dyka upp!

Adress:
Glomman 127
702 30 Örebro

(informationsservice, öppet mån-fre 9-16. Lunchstängt 12-13).

E-post:
adolfsbergs.forsamling@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Adolfsbergs församling

Adolfsbergs församling på Facebook

Bussförbindelser med stadsbuss: Linje 4 går till Adolfsbergs kyrka (Glomman). Sök din resa här

Församlingens kyrka:

Adolfsbergs kyrka