Folkmusikmässa i Götunda kyrka med Götlunda kyrkokör och Medåkers kyrko- och hembygdskör

Musik och körer

Vill du sjunga i kör, lära dig ett instrument eller gå och lyssna på någon av våra konserter? Då har du hamnat rätt. Svenska kyrkan är en av Sveriges största musikscener.

I Arbogabygdens församling har vi just nu ca 240 aktiva körsångare fördelade på 13 körer. Av dessa körer är 4 barnkörer, 1 ungdomskör, 3 blandade kyrkokörer och en dagledigkör.

Geografiskt har vi körer i Götlunda, Medåker och i Arboga.

Våra körers huvudsakliga uppgifter är förstås gudstjänsterna, vid stora kyrkohögtider såväl som de ”mindre” söndagarna. Detta varvas med lite större projekt, var kör för sig eller tillsammans.

Vi har också sex intressanta orgelinstrument som vi undervisar på i mån av intresse. Vi spelar under gudstjänster, andakter och andra verksamheter.

Vill du se eller höra mer av vår musik? Kontakta någon av våra musiker.

Att sjunga i kör är hälsobefrämjande och är till glädje för både utövaren och den som lyssnar. Arbogabygdens församling erbjuder flera alternativ för dig som vill sjunga i kör. Nybörjare eller rutinerad, kyrkvan eller novis - alla är välkomna!

Här hittar du alla våra vuxenkörer med tid och plats för repetitionerna.

Vuxenkörer

Franciskuskören Blandad fyrstämmig kyrkokör
Torsdagar 18.30-20.30
Heliga Trefaldighets kyrka
Ledare Anna Ytterberg
Just nu söker vi framför allt andrabas och tenorer till Franciskuskören.
Kontakta Anna vid intresse!

Götlunda kyrkokör Blandad fyrstämmig kyrkokör
Onsdagar 19.00-20.30
Götlunda kyrka
Ledare Åsa Westerberg

Diakonikören
Onsdagar 14.00-15.00
Heliga Trefaldighets kyrka
Ledare Anna Ytterberg

Medåkers kyrko-& hembygdskör Blandad fyrstämmig kyrkokör
Tisdagar 18.30-20.30
Klockargården i Medåker

Arboga Ungdomskör

Just nu har vi uppehåll men hör gärna av dig om du vill sjunga med oss!

Några barn står bredvid varandra och sjunger framme i kyrkan.

Barnkörer

I Arbogabygdens församling finns flera barnkörer att välja på för dig som är intresserad. Tag med en kompis eller kom själv och träffa nya kompisar!