Varannan fredag: Klapp & Klang med kyrklek i Heliga Trefaldighets kyrka

Vi börjar med en kort gudstjänst som vänder sig till barn från 0 år och uppåt. Sedan utforskar vi tillsammans kyrkorummet, fikar & leker för fullt! Kom du också!

Klapp & Klang är en gudstjänst på barnens villkor som bygger på sång, musik och rytmik. Klapp & Klang vänder sig till barn från 0 år och uppåt, som tillsammans med vuxna sjunger sånger, visor, ramsor och använder rytminstrument.

Efter gudstjänsten, som pågår i ungefär 30 minuter, bjuder vi på kyrkfika och kyrklek. Barnen kan utforska kyrkan på sina egna villkor och upptäcka kyrkorummet där det finns mycket att titta på, göra och uppleva!

Varmt välkomna till Heliga Trefaldighets kyrka
Fredagar jämna veckor kl. 9:30-11:00

OBS.: Ingen öppet kyrkis, Babycafé och Klapp & Klang under påsklovet, vecka 14. Vi ses igen vecka 15!

Spana in i våra andra barnverksamheter

Baby Café

Babycafé

En träffpunkt utformat för de allra minsta, barn 0-2 år (och deras syskon).

Öppet kyrkis

Öppet Kyrkis

Varmt välkomna att leka, umgås, sjunga och fika! För barn 0-6 år med vuxna.

Två barn skrattar i kyrkbänken.

Mässa med små och stora

En gudstjänst som är särskilt anpassad för barn och familj.