Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation

Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation är arbetsgivar- och serviceorganisation för anställda och förtroendevalda inom Svenska kyrkans församlingar, pastorat och stift. Vi ger råd och utbildar i arbetsgivar- och arbetsmiljöfrågor. Vi tecknar kollektivavtal för Svenska kyrkan.

Nu närmar sig nästa forum för ordförande och vice ordförande:  2 april kl. 18.00-20.00, digitalt

Publicerad:

Temat denna kväll är verksamhetsansvar och ideellt engagemang Frågan om ideellt engagemang i Svenska kyrkans verksamhet diskuteras intensivt. Av olika skäl behöver kyrkan utveckla den ideella arenan - vad betyder det för arbetsgivaren?

Kostnadsfri webbföreläsning: Godkännande och tillsyn – konfessionella inslag

Publicerad:

För huvudmän med konfessionella inslag gäller skärpta krav från den 1 januari 2023. Även ägar- och ledningsprövningen har skärpts. Ni som driver förskola/skola, uppdatera er kring rättigheter och skyldigheter. Gratis webbföreläsning 21 mars kl. 18.00-20.00.

Nyfiken på den webbaserade medarbetarundersökningen Akka?

Publicerad:

Anmäl dig till ett inspirations- och informationswebbinarium!

Kan arbetsplatsen vara trygg när hemmet inte är det?

Valbart seminarium på arbetsmiljökonferensen

Gammal lagbok och ny lagbok i hög. Kyrkoordningen lutar sig emot högen.

Vad arbetsgivaren behöver veta

Som arbetsgivare i Svenska kyrkan har du ett viktigt uppdrag. Här kan du läsa mer om de frågor du behöver känna till.

Styrelseklubba på vit bordskiva. Händer som vilar mot bordsskivan i bakgrunden.

Kyrkorådet som styrelse

Kyrkoordningen anger att kyrkorådet är styrelse i pastorat och i församling som inte ingår i ett pastorat.

En person sitter vid en datorskärm som visar startsidan till webbhandboken Vera.

Medlemsservice

Svenska kyrkans arbetsgivarorganisations uppgift är att bistå Svenska kyrkans arbetsgivare i deras uppdrag.

Presskort, penna och block.

Medlemstidningen Ducatus finns även på webben!

Erbjuder er arbetsgivare och chefer inom Svenska kyrkan fördjupande artiklar och reportage om arbetsgivarfrågor lite snabbare, lite enklare och mer regelbundet. Ingår i medlemsavgiften till Skao.