Konfirmation

Hur kan man tro på Gud? Vem är Jesus och vad gjorde han egentligen? Kan man förlåta någon som gjort något hemskt? Vad är kärlek? Varför firar man gudstjänst? Måste jag vara felfri? Vill Gud prata med oss och om vad i så fall? Ser Gud mig?

Konfirmationsundervisningen handlar om Gud och om det som du tycker är viktigt i livet. Den här tiden är en tid då du kan komma närmare de frågor som gör livet viktigt att leva. Hos oss är det okej att fundera och fråga om allt.

I Göteborgs domkyrkopastorat erbjuder vi två större konfirmationsalternativ. Vi kallar dom Vår och Sommar och även om dom kan vara olika i sin form och sitt innehåll är dom alla olika vägar mot samma mål. Oavsett om du tillhör Haga, Annedal, Johanneberg, Vasa, Domkyrkoförsamlingen eller någon annan församling är du välkommen som konfirmand hos oss.

Det finns även konfirmation för tysktalande i Tyska kyrkan och för ungdomar med funktionsvariationer i Stellaverksamheten i Guldhedskyrkan. Du kan läs mer om våra olika alternativ och anmäl dig här nedanför.

Annedals församling är en del av Göteborgs Domkyrkopastorat.
Tillsammans gör vi en satsning på konfirmation.

Konfirmation i Göteborgs domkyrkopastorat

Konfirmation är en unik och viktig upplevelse, där ditt liv står i centrum. Men konfirmation handlar också om mötet med något som är större; det är en upplevelse av gemenskap, tro, utmaningar, glädje, sorg, ansvar, skratt och ny vänskap.