Oblat med Jesus på korset som motiv.

Gudstjänst

I Ängelholms församling finns det en mängd olika av gudstjänster du kan delta i.

Huvudgudstjänsten firas varje söndag och helgdag i någon eller några av våra fyra kyrkor. Förnyelse och närhet inom ramen för den klassiska högmässan kännetecknar gudstjänsten, liksom hög kvalité på sång och musik, till exempel när någon av körerna medverkar.

I psalmvalet blandas klassiska psalmer med vår nyare psalmskatt. Vid specifika högtider som till exempel jul och påsk firas flera extra gudstjänster i våra kyrkor. Förutom den "vanliga" gudstjänsten förekommer: Högmässa, Gudstjänst med nattvardsfirande.

Familjegudstjänst/familjemässa

Olika barn- och ungdomsgrupper medverkar.

Musikgudstjänst

Musiker, körer och solister står i centrum. Utöver sång och musik i gudstjänsterna ges uppskattade konserter med jämna mellanrum. I dessa medverkar såväl lokala som utifrån kommande sångare och musiker.

Morgonmässa

Varje onsdag morgon är det morgonmässa klockan 8.30-9.00 i Ängelholms kyrka.

Dessa gudstjänster kännetecknas av att vara förbönsgudstjänster för Ängelholm och för kyrkans arbete i Ängelholm.

Morgonbön

På tisdagar klockan 8.30-9.00 hålls morgonbön i klostertradition, Laudes, i Ängelholms kyrka.

På torsdagar klockan 8.30 hålls det även morgonbön på S:t Mikael (dock ej under sommaren).

För exakta tider och platser se mer i vår kalender.

Kalenderns framsida med motiv av körsbärsblommor.

Om du vill ha en papperskalender finns den att hämta i alla våra församlinggårdar, i våra kyrkor, turistbyrån, Pergamus och biblioteket. Du kan också läsa kalendern digitalt eller prenumerera via e-post. Vill du läsa kalendern digitalt, prenumerera eller läsa våra gamla kalendrar se här!