Foto: Lena-Carin

Stockslyckekyrkan

Stockslyckekyrkan är en kyrka för alla åldrar. Vi kallar ofta Stockslyckekyrkan för "Vardagskyrka" då det under veckorna sjuder av liv och rörelse i våra lokaler. Här finns många tillfällen för barn, unga, medelålders och äldre att träffas i olika sammanhang.

Stockslyckekyrkan

Stockslyckekyrkan är en kyrka för alla åldrar. Här finns många tillfällen för barn, unga, medelålders och äldre att träffas i olika sammanhang.

Baby- och barnrytmik

Välkommen till en härlig stund i musikens och rörelsens tecken! Vi sjunger, spelar, lyssnar, vaggar, gör ramsor och dansar tillsammans.

Barn och sång

Hela kyrkan gungar

Välkommen att sjunga och gunga till välkända barnsånger! För barn i förskoleåldern, föräldrar, förskolepersonal och andra som gillar att sjunga!

En mamma sitter på golvet och leker med sin bebis.

Kyrkans öppna förskola

Vårterminen: v 3-v 21. Vecka 7 (sportlovet) öppet måndag fm och tisdag fm. Påsklovet är det stängt. Höstterminen: v 35-v 50. V 44 (höstlovet) har vi stängt.

Kör-lek i Stockslycke

Kör-leken är en förberedande kör för 4- och 5-åringar där vi sjunger, leker och med hjälp av rytmikmetoden lägger grund för sång och musicerande. På så sätt utvecklar vi inte bara sångglädjen, utan också motoriken och socialt samspel med andra barn.

Stockslycke Körkompisar

En kör för alla i åk F-2.

Stockslycke Körkristaller

En kör för alla i åk 3 och uppåt.

Miniorer i Stockslyckekyrkan

I Stockslyckekyrkan finns miniorerna för dig som går i förskoleklass t.o.m. årskurs 3. Aktiviteterna är varierade och vi hittar på massvis av kul under en termin. Gruppen kräver ingen anmälan och är kostnadsfri.

Måndax i Stockslycke (åk. 4 - 6)

En öppen fritidsgård för dig som går i mellanstadiet: åk. 4-6. Här finns ett café, tv-spelsrum, pysselhörna, spelhörna, biljardbord, pingis/bandyrum och ytor för allmänt häng. Välkommen!

Tonår i Stockslycke

Tonår är en öppen ungdomsgrupp för dig som går på högstadiet och gymnasiet.

VIP

VIP och VIP+

En kul möjlighet att vara med i Stockslyckekyrkan, för dig med funktionsnedsättning.

Seniorkören Vitalis

En möjlighet för dig som har lite sångvana och vill fortsätta att sjunga även om du kommit upp en bit på ålderstrappan.

Några äldre personer sitter vid ett bord och äter soppa och samtalar.

Kyrklunch i Stockslyckekyrkan

Hemlagad mat för daglediga, välkomna in i gemenskapen

Två män sitter och samtalar över en kopp kaffe.

Mötesplats Stockslycke

Varmt välkommen till Mötesplats Stockslycke och Stockslyckekyrkans café på torsdagar kl. 14.30. En öppen och kravlös gemenskap där ingen anmälan krävs.

STOCKSLYCKEKYRKANS FACEBOOK:

Gå till Facebook