Duke Ellington´s Sacred Concert

Missa inte höstens stora musikhändelse i Lycksele!

Duke Ellington´s Sacred Concert är ett av de största jazzverken skrivet på 60- och 70-talet inspirerat av den klassiska kyrkomusiken. Ellington var mycket förtjust i att jobba med vår svenska sångerska Alice Babs och hon sjöng Sacred Concert och delar från den många gånger tillsammans med honom och hans musiker både i Sverige och ute i världen.

Nu uppförs den populära konserten i Lycksele kyrka med en mycket stor grupp musiker och sångare. Lycksele Storband och den stora för evenemanget sammansatta Ellingtonkören utgör stommen som backar upp vokalgruppen Tonova, sopransolisten Elin Åkesson och saxofonsolisten Per "Ruskträsk" Johansson. Dirigent är Erling Stenmark.

Arrangörer är Lycksele kommun, Lycksele Musik & Teaterförening, Musikskolan, Sensus och Svenska kyrkan i Lycksele.

Konsertdatum är 11 oktober med dubbla uppföranden kl 15.00 och 19.00.Entré: Vuxen 150 kr, skolungdom 75 kr
Biljettförköp: Lycksele församling, pastorsexp. vard. 10.00-12.00
Villa Veja - Biblioteket - Ofeliia - Sjukhusbiblioteket
OBS! Endast kontant betalning
Vid förköp har du reserverad bänkplats i främre delen av kyrkan.
Kvarvarande biljetter säljes vid huvudentrén 45 min innan konsert.