Noter
Foto: IKON

Körer i Almby församling

Nyhet Publicerad Ändrad

Varje vecka fylls våra församlingslokaler av härlig körsång och det finns plats för mer musik - Välkommen du också!

Sjung i kör!

Välkommen att sjunga tillsammans! Läs mer om körerna i Almby kyrka här nedan.

Det finns också en sånggrupp som träffas och övar inför några gudstjänster varje år i Den gode herdens kapell.

I Sörbykyrkan finns också körer (samarbetskyrka Svenska kyrkan/EFS), se mer på hemsidan www.sorbykyrkan.nu

Försångare och instrumentalister

Sjunger eller spelar du ett instrument och vill bidra med musik i gudstjänsterna? Du behövs!  För mer information, kontakta Tobias Kihlström, 019-15 47 12 eller tobias.kihlstrom@svenskakyrkan.se

Körer för barn och ungdom

Noter

Ungdomskör med drama i Almby

Välkommen du som är 13-18 år! Vi sjunger, spelar drama och sätter upp en musikal! Vi träffas i Almby församlingshem.

Almby kyrkas barnkörer: Lillkören och Almby kids!

För barn i förskoleklass-åk 3 finns två barnkörer: Almby lillkör för de yngre barnen och Almby Kids! för de äldre barnen.

Sång- och dramagrupp i Almby

Vi sjunger och spelar teater tillsammans varje vecka. Ett par gånger per termin medverkar vi i en gudstjänst.

Körer för vuxna

Körsångares noter

Almby kyrkokör

Blandad (kvinnor och män) vuxenkör med varierad repertoar. Sjunger vid konserter och gudstjänster.

Psalmsång

Seniorkören i Almby

Kör i Almby församling för dig som är pensionär!

En äldre kvinna står och tittar ner i sina notblad.

Sånggruppen i Den gode herdens kapell

Vi sjunger på gudstjänster i Den gode herdens kapell i Brickebacken, Almby församling

Almby församling

Almby församling i sydöstra Örebro består av gudstjänstgemenskaperna i Almby kyrka, Sörbykyrkan, Den gode herdens kapell och Universitetskyrkan. Här kan du läsa mer om verksamhet och gudstjänster.

Almby församling

Adress:
Almbyvägen 4,
702 84 Örebro

Telefon: Informationsservice: 019-15 45 00 (öppet mån–fre 9–16. Lunchstängt 12–13) .

E-post: almby.forsamling@svenskakyrkan.se

För direktkontakt med församlingsexpeditionen i Almby: Ring telefon 019-15 46 77

Kontaktlista med alla medarbetare i Almby församling

Till Almby församling på Facebook