Bibeläventyret

Nyhet Publicerad Ändrad

Årets fördjupningsdag blir lite annorlunda - En dag för alla åldrar – ung som gammal! Kom och upplev Bibeln med hela kroppen och alla sinnen. Plats: Viktoriagården, Björksele Datum: Söndag 19/4 Tid: kl.11-ca 17

Maria Stenlund, ”bibeläventyrare” i Forsdalakyrkan kommer till Björksele och ger oss en spännande dag tillsammans!
Vi berättar...
I berättandets form tar vi oss igenom Gamla Testamentet.                      Från skapelsen i 1:a Mosebok, genom de flesta av de kända bibliska berättelserna, till profetiorna om en ny Messias.
...på ett engagerande sätt!
Med hjälp av rörelser, drama och nyckelord, trolleri, rim och rap, ”leker” vi in kunskapen. Bland annat så rappar vi tio Guds bud och den gyllene regeln.

Dagens program:
11:00 Lunch
Ca 12-16 Bibeläventyret
Fika under dagen!
16:00 Mässa med bibeläventyrsinslag!Lunch 30 kr/vuxen, Barn gratis!
Anmälan senast 15/4 till
Anna-Sara
Tel. 0950-276 93 eller
anna-sara.wallden@svenskakyrkan.se

Röster om Bibeläventyret:

"Hej ni va i min klass ni va så snälla och de va så himmla kul och jag vill att ni kommer igen de va så kul va bara det jag ville seja"
Julia,  som skickade ett tackmail till oss.

"Äventyr på riktigt!
Jasså berättar Bibeln om det? Vilken rapp! Vad kul vi hade tillsammans!
Oj, vad jag kan!"
Staffan Tobjörk, Lindome